کد خبر: ۳۳۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 22
سایت گوگل به مناسبت سالگرد تولد یکی از پیشگامان پیوند قلب مدرن تصویری از ویکتور پیتر چانگ را به جای لوگوی «گوگل» بالای سرچ بار خود کار کرد. اما پیتر چانگ کیست و چرا گوگل سالروز تولد وی را به طور ویژه گرامی داشته است؟
شفا آنلاین>سلامت>ویکتور پیتر چانگ، (۱۹۳۶ - ۱۹۹۱)، جراح قلب استرالیایی در اصل چینی تبار و از پیشگامان پیوند قلب مدرن در استرالیا بود. حادثه کشته شدن او در سال ۱۹۹۱ مردم استرالیا را بهت زده کرد. از این وقعه به عنوان یکی از بدنام‌ترین اتفاقات در تاریخ استرالیا یاد می‌شود. چانگ پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه ایالتی به خاک سپرده شد. در سال ۱۹۹۹ نیز در مراسم جایزه انتخاب مردم به عنوان «استرالیایی قرن» انتخاب شد.

عکس لوگو امروز گوگل چه کسی است؟ ؛ گرامیداشت زادروز پیشگام پیوند قلب به سبک گوگل | آشنایی با دستاوردهای ویکتور پیترچانگ

چانگ پس از اتمام تحصیلات پزشکی خود در دانشگاه سیدنی در بیمارستان سنت وینسنت مشغول به کار شد، او همچنین در انگلستان و آمریکا به عنوان جراح آموزش دید. در بیمارستان سنت وینسنت، او به تأسیس واحد پیوند قلب، مرکز پیشرو کشور برای پیوند قلب و ریه کمک کرد. چانگ میزان و تیم جراحان همراه او موفقیت بالایی در انجام پیوند قلب داشتند او پیشگام ساخت دریچه مصنوعی قلب بود. در واقع او در توسعه یک دریچه قلب مصنوعی با تشکیل شرکت‌های زیست پزشکی اقیانوس آرام در سنگاپور، نقش داشت. در سال ۱۹۸۶، او به دلیل خدماتش در روابط بین استرالیا و چین و همچنین خدماتش به علم پزشکی نشان درجه یک استرالیا را دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۱، ویکتور پیترچانگ توسط دو مرد جوان که تلاش داشتند از وی اخاذی کنند به قتل رسید. میراث او شامل راه‌اندازی بنیاد ویکتور چانگ است. علاوه بر این، پس از مرگ او، موسسه تحقیقات قلبی ویکتور چانگ ایجاد شد و ساختمان ویکتور چانگ لوی پکر در بیمارستان سنت وینسنت تأسیس شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: